Фірмовим стилем (ФС) називається поєднання різних засобів (інформативних / образотворчих / візуальних), завдяки яким компанія підкреслює свою індивідуальність. Завдання фірмового стилю - виділити конкретний бізнес серед конкурентів по ринку. ФС допомагає забезпечити поширюваним компанією виробам єдиний образ. & Nbsp; Розроблений фірмовий стиль & nbsp; вважається одним з найпоширеніших способів реклами.
Поняття ФС з'явилося близько століття тому через збільшення кількості компаній, що працюють в суміжних областях. Тоді, на початку ХХ століття, виникла необхідність їх розрізняти.
До фірмового стилю відносять:
товарний знак і логотип;
гасло;
кольорове відображення;
шрифт (для написання слогана або документації);
Товарний знак
Товарний знак (торгова марка) - центральний елемент ФС. Його використовують з метою ідентифікації товару. Він виражається за допомогою образотворчих, словесних, звукових, об'ємних позначень або їх комбінації. За допомогою товарного знака можна захистити вироблений в компанії товар від незаконного копіювання недобросовісними конкурентами вироблений в компанії товар.
Часто товарний знак (торгову марку) ототожнюють з логотипом. Проте, при реєстрації одного з перерахованих вище позначень, вам запропонують зареєструвати товарний знак, а не логотип або тим більше бренд. Логотип використовується для зображення торгової марки або як емблема компанії. Бренд же - це торгова марка, яка встигла завоювати довіру споживачів, стала відомою і пізнаваною.
Торгову марку і логотип ідентифікують певну компанію і пропоновані в ній товари / послуги.
От скажіть, як ви розрізняєте марки автомобілів? Невже по значках - наприклад, по чотирьом кружечками, по черзі зчепленим один з одним (Audi), по затиснута в коло букви «дабл ю» (Volkswagen) або по лежачому на боці синенький овалу зі словом Ford всередині? Так ось: ці відмінні символи і є розроблені логотипи, в даному випадку - концернів з випуску автомобілів. Логотипи, що б вони не ідентифікували (транспортний засіб, телевізійний канал, атрибут одягу, їжу, напій та інше), грають роль «Напоміналка".
Вони представляють компанію і її товар. Логотипи використовують в різних сферах, але завжди з однією і тією ж метою - нагадати потенційному клієнту про компанію, яка за ним криється. Це потрібно, щоб в момент вибору (покупки товару / замовлення послуги) клієнт віддав перевагу тій компанії, яка міцніше закріпилася в підсвідомості.
В історії бізнесу можна знайти багато прикладів, де логотип відіграв провідну роль у розвитку компанії. Кілька прикладів ви побачите нижче.
HP. За основу назви і, відповідно, логотипу компанії були взяті прізвища її засновників - Білла Хьюлетта і Дейва Паккарда. Вони навіть підкидали монетку, щоб визначити, чиє ім'я поставлять «на чолі» абревіатури назви. Кому дісталася перемога, вгадати нескладно. Apple. &Nbsp; Логотип цієї корпорації міг бути зовсім іншим, якби у Стіва Джобса, засновника компанії, не було пристрасті до яблук. Три місяці він думав над назвою нового бізнесу, але так нічого і не придумав. В результаті вирішив звернутися до партнерів, поставивши їм ультиматум: або вони до 5 години вечора самі придумують логотип, або він назве компанію Apple. Мабуть, креативність в партнерах Джобса в той день так і не прокинулася. «Що таке Apples Macintosh?» - поцікавитеся ви. Сорт яблук, які ми з вами щорічно їмо. Ну а тепер ще й ноутбуки. &Nbsp; Google. &Nbsp; Назва вийшло як наслідок ... помилки. У чеку, який засновники компанії отримали від їх 1-ого інвестора, містилася помилка - замість Googol, що означає «одиниця з сотнею нулів», було написано Google. Після цього випадку за пошуковою системою закріпилася назва Google.
Логотип грає важливу роль в створенні сайтів. Він є складовою веб-ресурсу і одним з основних атрибутів інтернет-реклами і «наружки» (банерів, листівок та ін.). Впровадження на сайтах символіки компанії є хорошим рекламним ходом.
Лозунг
Він же слоган. Як правило, це оригінальна фраза, яка лаконічно передає головну ідею певної рекламної кампанії. Но не тільки. Гаслом може бути девіз (часто римований і тому легко запам'ятовується), постійно використовується в фірмі / компанії. Слоган формує образ компанії за допомогою візуальних і аудіальних сигналів. Його завдання - передати основну ідею ФС. Добре продуманий слоган є відмінним доповненням інших елементів фірмового стилю.
Кольорова гамма
Атрибут, завдяки якому виникають асоціації з тією чи іншою компанією. Наприклад, заклади швидкого харчування «Макдоналдс». У багатьох вони асоціюються з червоним і жовтим кольорами, так саме вони присутні в логотипі і вивісці корпорації.
Для фірмового стилю не характерно багатобарвність. Виняток становлять види бізнесу, де поєднання великої кількості відтінків - необхідність (художні майстерні, дитячі іграшки і т. П.). Класичний набір квітів - два-три. Надлишок не вітається:
колірне перенасичення діє дратівливо;
передача кольору може відрізнятися на різних носіях - через це можуть виникнути труднощі відображення ФС;
при різнобарв'я товарного знака підвищуються витрати на різні види реклами.
Фірмові кольори краще не міняти, т. К. Є ризик втратити впізнаваність, нехай навіть ненадовго. Колір буде під правовим захистом, якщо він використаний в офіційно зареєстрованому торговому знаку. Його недоторканність можлива тільки в такому виконанні. Цей же знак, але іншого кольору, правового захисту не матиме. Якщо ж зареєструвати знак в чорних, білих або змішаних тонах, він залишиться під захистом, навіть якщо його повторять в червоному, зеленому, синьому або іншому кольорі.
Шрифт
Елемент, який використовують для оформлення тексту. Розрізняють стандартні і оригінальні шрифти. Вони повинні представляти компанію у вигідному світлі. Перед розробниками ФС стоїть завдання підібрати такий шрифт, який добре б сприймався і ідеально доповнював образ марки. Читаність тексту залежить від розміру, жирності та інших параметрів шрифту. Точну інформацію (найменування товару, ціну, місце розташування та інше) потрібно відображати найпростішим шрифтом, легко читаним навіть на великій відстані.
Макет корпоративної атрибутики
Предмети, на яких розміщена символіка компанії, привертають увагу, підвищують настрій і налаштовують потенційних клієнтів на здійснення покупки. Щоб у компанії з'явилася корпоративна атрибутика (футболки, чашки, блокноти і т. П. З фірмовим логотипом), необхідно для початку розробити їх макет. Знайти фахівців, які цим займаються, нескладно, а ось на пошук фахівців, які виконують роботу якісно, доведеться витратити час і сили.
Складових фірмового стилю багато - більше сотні. На практиці ж, як правило, використовується близько тридцяти. Кількість залежить від виду діяльності компанії. Головне - ретельно продумати кожен елемент і подбати про максимально якісному виконанні. Від того, як будуть оформлені складові фірмового стилю, залежить імідж компанії.