Як відомо, сайт для бізнесу сьогодні це не предмет розкоші, а обов'язковий інструмент, який покликаний ознайомити людей зі своїм продуктом, послугою; показати необхідність купити що-небудь; поширювати інформацію про них в суспільстві і просторі Інтернет; і в кінцевому підсумку збільшити прибуток компанії.
Природно, тільки створити свій веб-ресурс дуже мало. Необхідно зробити ще масу дій, щоб про нього дізналися. А далі, відповідно, підтримувати сайт на плаву. Сайт повинен працювати коректно. В іншому випадку, користувачеві незручно буде ним користуватися і ніякого результату відвідуваності, а тим більше комерційного, не буде. Головна мета створення будь-якого сайту - принесення користі відвідувачам, власнику і клієнтам. Тому, важливо не кидати інтернет-ресурс на саметек, а стежити за його життєдіяльністю постійно. Таким чином, підтриманням якості сайту ви демонструєте повагу до користувачів.
Часто трапляється, що різко падають продажі. А сайт навіть може бути в ТОПі! Але не йдуть справи. Клієнт звинувачує у всьому сеошника, але той якраз ні до чого. А в цей же час десь гірко плаче тестувальник…
В чому суть?
Без проведення тестування жоден сайт не зможе вижити. Навіть самий просунутий. Тестування - це гарант ефективності і працездатності. По іншому ніяк.
Добросовісний тестувальник завжди має свою стратегію тестування (знаходження багів) методом логічних і послідовних дій для оперативного виявлення помилок на сайті. Якщо відразу не побачити «поломку», то в подальшому це зробити буде складніше.
Розберемо, які є види тестування.
Юзабіліті-тестування: вивчається інтерфейс на сильні і слабкі сторони, визначаються гіпотези про те, що може працювати некоректно. Далі, виноситься вердикт з додатковими порадами, як поліпшити стан сайту.
Мета проведення подібного тестування - показати, наскільки зручний сайт в користуванні. Сюди входить навігація, форми, презентація товару (послуги) і т.д. Користувач повинен легко знаходити інформацію на сайті. Інакше не стати йому клієнтом.
Кроссплатформенноє і кросбраузерності тестування: тут тестувальники перевіряють сумісність сайту з браузерами і ОС. Просто для замітки розгляньте ситуацію, коли щось на сайті не вантажиться або не відображається повністю інформація. Користувач нервово залишає ресурс так і не дізнавшись, що тестувальник не спав дві доби, щоб прибрати цю проблему.
Функціональне тестування: перевіряється придатність продукту, точність виконання завдань, взаємодія з іншими ресурсами і ПО, відповідність функціональним вимогам. За статистикою, невідповідність сайту стандартам розробки дуже поширене. Тому, тут потрібно приділяти особливу увагу.
Тестування для користувача інтерфейсу: перевірка всіх елементів і працюють вони відповідно до дій користувачів; як сам сайт обробляє ці дії.
Автоматизоване тестування: створення автоматичних тестів, які перевіряють роботу основних функцій сайту.
Тестування безпеки: проверяемость на вразливість до атак, а також конфіденційної інформації від незаконного доступу.
Тестування навантаження: показники відповіді сайту під час великої відвідуваності; швидкість завантаження сторінок.